Markedsmaskinen.no er til for å hjelpe deg å få nye kunder via ditt nettsted

For 15 år siden var jeg en nybegynner med bachelorgrad i markedsføring. Uerfaren...

I dag er jeg en ekspert innen salg på nett. Ikke utlært, for det tror jeg ingen kan bli... Sannsynligvis heller ikke den aller aller beste på det. Men ekspertise har jeg...

..og jeg ønsker å dele det som fungerer med deg som driver et firma.

Mitt mål er å hjelpe deg til suksess.

Fordi jeg vet hva det betyr å ikke lykkes. Jeg har mye erfaring i feiling. Og jeg er villig til å dele det som gir suksess med deg!

Ikke bare villig. Jeg ser på det som en glede å hjelpe deg!

Her er jeg, Preben Sangvik, foran en whiteboard mens jeg underviser i salg på nett.

Da jeg knakk koden...

Der var jeg, en blakk småbedriftseier som prøvde å tjene penger på å selge tjenestene mine.

På nett, for jeg hadde forstått at det var der kundene var..

Jeg visste...

..at løsningen var å få kundene via nett...

..at andre fikk til salg på nett...

Men saken var at jeg ikke fikk det til.

Jeg lagde pene nettsteder. De fungerte godt å bruke. Men jeg fikk ikke salg. Bare noen få, men alt for lite.

Jeg klarte ikke å knekke koden...

Jeg slet med å tjene nok penger til å forsørge den lille familien min. (Vi var bare 3 den gangen.)

Dette var flaut! >>> Jeg husker jeg gikk på Rema med 250 kroner i kontanter.

Det var alt vi hadde igjen for den måneden. Det skulle holde til én ukes mat for min sønn, min kone og meg...

Jeg summerte opp summen mens jeg la en og en vare i handlevognen.

Jeg husker jeg gikk bort til kassa. La varene på båndet.

Husker jeg tenkte på hvor lykkelige uvitende de andre var... .

De bare trakk kortet, og skynte seg videre i hverdagen...

Jeg husker køen. Jeg husker det var en utålmodig person bak meg.

Og den hyggelige personen i kassa.

Og - jeg husker den flaue følelsen da summen på kassa ble høyere enn de 250 kronene jeg hadde...

Jeg hadde ikke nok penger. En eller annen prislapp var feil...

..og jeg måtte sette igjen en vare til 16 kroner.

16 kroner...

Forstår du at jeg synes dette var skikkelig flaut?

Jeg håper du slipper den følelsen.


Så, som ved en tilfeldighet, skjedde noe fantastisk...

Vendepunktet..

På grunn av bacheloroppgaven ved Høyskolen kom jeg i kontakt med en mann som var skikkelig flink med salg på nett. Han tjente store penger på nett selv, og ville hjelpe andre.

Han ble min mentor.

Han lærte meg hvordan salg på nettet egentlig fungerer.

Og at vi bedriftseiere har MYE bra å hente ved å bruke nettet riktig...

Han sa at det  gjelder alle bransjer.

Han viste meg hvordan man må skrive tekster som selger. Uten å lyve.

Etter første time med ham ble det klart for meg hvordan man faktisk bygger en tilstedeværelse på nettet som selger.

Sannheten overrasket meg.

Vil du vite hva han lærte meg?


Den HEMMELIGE OPPSKRIFTEN..

Han viste meg eksempler på nettsteder som solgte bra. Noen av dem var stygge! 

Men de solgte bra.

Felles for suksess-sidene var det at de fulgte en oppskrift... 

..et mønster...

Det var kombinasjonen av design, funksjon og tekst. En oppskrift...

Det var testet i mange bransjer, og det fungerte over alt.

Webdesigneren som trodde han visste bedre...

Han fortalte om da han jobbet med et kjent norsk selskap som hadde egen webdesigner.

Webdesigneren ville ikke gjøre de endringene som ble forslått.

Han mente de var for stygge. At det var for mye tekst. At nettstedene var for enkle.

Men webdesigneren tok feil.

Webdesigneren forstod ikke oppskriften.

Det ble det gjort tester, og de "stygge" nettsidene solgt best - hver gang.

>>> Oppskriften fungerte.

Da visste jeg det: Jeg ville fra da av hjelpe bedrifter til å selge bedre.

Min plan var å hjelpe kundene mine til å selge mer av de tjeneste og produkter de hadde.

Så jeg begynte å lage nettsteder som etterlignet suksessoppskriften til "guruen".

Det fungerte.

Min første kunde var en "bed & breakfast" i Oslo. De var nesten fullbooket kort tid etter at det nye nettstedet var lansert. Metodene fungerte!

Men jeg stoppet ikke der.

Jeg begynte å bruke de samme metodene selv.

Resultatet: I perioder solgte vi mer enn vi klarte å levere.

Men jeg FEILET igjen...

Dessverre rotet jeg det til for meg selv. 

Jeg trodde jeg kunne fikse på metoden. Forbedre den.

Og jeg glemte det som fungerte, og ble mer opptatt av design...

Jeg hadde glemt kjerne-kunnskapen og fokuserte på design og tekniske ting. På å få flere besøkende (SEO) og andre gode ting. Men jeg glemte det viktigste..

Salget stoppet!

Inntektene stupte.

Etter mye frustrasjon kom jeg på hva jeg hadde glemt.

Rettet på det, og solgte bedre igjen.

Vil du vite hva løsningen var?

Løsningen var igjen...

..å anvende riktig oppskrift.

Og den oppskriften får man ikke engang med bachelorgrad i e-handel (det har jeg!)

Man må ha oppskriften, og MYE tid til å gjøre alt selv...

..eller ha de rette verktøyene som sparer deg for slit, svette, frustrasjon og tårer.

PS: Denne OPPSKRIFTEN er en del av Markedsmaskinen. Men ikke bare det. I Markedsmaskinen går jeg igjennom oppskriften steg for steg med deg - og viser deg hvordan du kan bruke den for ditt firma. 

Fakta er at når du har gått igjennom steg-for-stg workshoppen i Markedsmaskinen, så vil du ha et operativt selgende nettsted. Så enkelt! Sjekk ut Markedsmaskinen her >>>

Kort om Preben Sangvik:

  • Bachelograd i markedsføring og salg på nett fra 2005
  • Gjennomført mange kurs i salg og markedsføring.
  • Har levd av nettsalg siste 15 årene
  • Har vært leid inn som konsulent til mange norske selskaper
  • Startet i 2009 Norges kanskje enkleste nettløsning for firmahjemmesider
  • Lanserte i 2019 Markedsmaskinen.no for deg som vil lage suksess for ditt firma